onsdag den 25. juli 2007

Jeg, en claivoyantisk Safety Guru

Phishing kaldes den praksis, hvor svindlere opretter falske sider på nettet, der ligner dem, du regnede med at finde. Faktisk ligner de så meget, at du uden at tøve taster dine oplysninger ind. Nu kan du selv teste, om du ville hoppe på et phishing-forsøg - uden risiko for at miste penge. Det er antivirusfirmaet McAfee, som har lagt testen frit til rådighed her.

Jeg smuttede forbi siden, og blev præsenteret for følgende udfordring:

McAfee SiteAdvisor Phishing Quiz: Can you tell a fake Web site from a real one? Do you always know which e-mails are legitimate?Take the McAfee SiteAdvisor phishing quiz and get your safety grade! Even the savviest expert can use a little help sometimes.

Det måtte komme an på en prøve, så jeg tog testen. Og kunne snart læse bedømmelsen:

You answered 8 of 10 questions correctly. Rating: Safety Guru! Nice work! Your practically clairvoyant knowledge of the Web allows you to spot even the most realistic looking spoofed sites. We're impressed!

Jeg er faktisk også selv imponeret. Især det med det clairvoyantiske. Det kommer lidt bag på mig. Måske skulle jeg arbejde lidt med at udvikle disse hidtil ukendte evner.

Om mani padme hum

Ingen kommentarer: