torsdag den 12. juli 2007

From rookie to rounder

Jeg skulle have været ude og spille rollespil i aften. Det plejer jeg at gøre hver anden torsdag. I den gruppe jeg spiller i har vi netop lagt vores kampagne i World of Darkness: Vampire: The Requiem på hylden. I stedet er vi begyndt at spille det episke Pendragon, dvs. riddere i kong Arthurs England. Sidste gang lavede vi karakterer og havde vores første spillesession. Det virker meget lovende. Det var derfor ærgerligt at vores spilleleder måtte aflyse i aften.

I stedet ville jeg så besøge min filmpusher for at låne nogle nye film. Det viste sig så at han stod og manglede en sjette mand til poker: Taxas Hold'em - No Limits. Nu har jeg aldrig spillet poker før, men jeg har længe haft lyst til at prøve det. Ikke for at spille om penge - det er min økonomi slet ikke til i længden, men mere for at mærke stemningen ved spillet. Det virker ret cool.

Det kostede godt nok 100 kroner at være med, men det kommer man jo efterhånden også af med når man går i biografen, så jeg besluttede mig for at prøve det. De andre spillere, som jeg ikke havde mødt før, var mægtig flinke. Og det var sjovt at spille med dem. Poker er et godt spil. Og Texas Hold'em har sin helt egen særlige spillemekanisme, hvor spændingen og indsatsen stiger efterhånden som spillet skrider frem. Jeg lærte at spille poker og havde en rigtig hyggelig aften. Og fandeme om ikke jeg fik en anden plads og vandt 260 kroner.

Sådan! From rookie to rounder in one night - næsten! Jeg har da mod på at spille igen, så her er for en god ordens skyld lige rangordenen i poker:

ROYAL FLUSH: es-konge-dame-knægt-10'er i samme kulør.
STRAIGHT FLUSH: fem kort i rækkefølge i samme kulør.
FIRE ENS: fire kort med samme værdi.
FULDT HUS: tre ens og et par.
FLUSH: fem kort i samme kulør.
STRAIGHT: fem kort i rækkefølge.
TRE ENS: tre kort med samme værdi.
TO PAR: to gange to kort af samme værdi.
ET PAR: to kort af samme værdi.
HØJESTE KORT: hvis ingen af ovenstående.

Ingen kommentarer: