torsdag den 13. september 2007

Livet midt i smørklatten

Hele formiddagen har jeg været i godt selskab med min far. Han fløj ind fra New York i går aftes og ankom til Kastrup Lufthavn i morges. Klokken lidt over ni mødtes vi i caféen på SAS-hotellet overfor Hovedbanegården, hvor han bød på den helt store morgenkomplet: laks og rejer på friske rundstykker, pandekager med sirup, kaffe og grapejuice, bacon, pølser og røræg, frisk frugt og mere kaffe. Vi blev så mætte, at vi måtte springe basserne over. Efter morgenmaden spadserede vi lidt i den indre by, kiggede på statuerne ved Vor Frue Kirke, var inde og se udsmykningerne i den gamle universitetsbygning. Og så lidt i tolv cyklede jeg afsted på arbejde.

Resten af eftermiddagen var jeg med børnene på den lokale lejeplads i teateret på biblioteket, hvor vi så forestillingen Det Uartige Barn. Det var en dyster fortælling om en dreng, der boede hos to sure tanter, men meget morsomt opført med masser af harmonikamusik, et båthorn, en violinsolo, en ballon, der sprang, to talende potteplanter og meget mere. Tanterne blev omvendt, holdt op med at spise citroner og åbnede en bolchefabrik i kælderen. På vej ud kunne publikum smage nogle af de hjemmegjorte bolcher.

Og her til aften har vi haft stor middag med lammesteg, flødekartofler, limonade og rødvin. Hvis verden var en stor skål rissengrød, så lever jeg lige midt i smørklatten!

Ingen kommentarer: